Italia non spagnola e monarchia spagnola tra ‘500 e ‘600
Politica, cultura e letteratura

A cura di Giuseppe Di Stefano, Elena Fasano Guarini, Alessandro Martinengo

2009, cm 17 x 24, xii-238 pp.

ISBN: 9788822258632

Add to «My wish list»
€ 25,00 € 23,75
 
  • About this book
  • Reviews (1)
  • Authors
  • Extra (1)
  • E-book

The eleven essays gathered here present again the significant results of a meeting held in Pisa in 1998, where Spanish, Italian and French scholars discussed the relationships between Spain and the Italian states during the period of Spanish ‘preponderance’. A classical theme that participants of the meeting considered from an interdisciplinary perspective and in the light of the political, cultural and literary exchanges established between the different poles during the sixteenth and seventeenth centuries.

Paola Volpini
Giuseppe Di Stefano, docente di Letteratura spagnola presso la Facoltà di Lingue di Pisa. Studioso di letteratura medievale spagnola e di letteratura del Secolo d’Oro.

Alessandro Martinengo
Alessandro Martinengo, già docente di Letteratura spagnola presso la Facoltà di Lettere di Pisa. Studioso del barocco e del romanticismo spagnolo e ispano-americano.

Elena Fasano Guarini
Elena Fasano Guarini, già docente di Storia moderna presso la Facoltà di Lettere e filosofia di Pisa. Studiosa di storia degli Antichi Stati italiani, e in particolare del Granducato di Toscana nel ’500-’600.

Buy the ebook from an our partner's store